fredag 2. august 2013

Knerten-tid

Knerten sjekket inn her i hagen igjen på Tirsdag. Han er både sosial og selskapssyk, og stresser slettes ikke med å være adskilt fra hestevennene sine. Svarer til stemmen min, skal koses med, innimellom følge hvert et skritt hakk i hel, men også å være litt smågretten på meg etter spraying av insektsmiddel.
To av dagene har vi vært innom i barnehagen på besøk
.
I går fikk jeg meg en skikkelig overraskelse
. Knerten pleier bli med ned på nedsiden av huset når jeg skal inn... men i går skulle han lenger enn bare følge med ned. Selv såvidt innenfor ytterdøren, hadde jeg en gamling bak meg som trampa opp på plattingen, og satte fremføttene opp i den lille mura trappa mi. Jeg visste ikke helt om jeg skulle le, eller få panikk for om plattingen skulle gå i stykker under han. Knerten sto ganske så fornøyd å så på meg i døråpningen. Kanskje på tide han gjenforenes med hestevennene sine, før han føler seg allt for hjemme her. Jeg ble jo bare veldig nødt til å fotografere han, før jeg forsiktig fikk han derifra. Han forsvant på øversiden, men plutselig hørte jeg noe rabalder utenfor ytterdøra. Joooda, der sto gamlingen på plattingen igjen. Det ble en liten inngjerding av inngangspartiet, sånn at han ikke kunne fortsette med det.. Tillitsfull, den tittelen skal han få ha, men jeg skal faktisk fortsette å få lov til å bo her..





Smiiiil

Kos i barnehagen

Kaaan jeg få sove inne i natt??




En slask gnur mose i klærne, og den andre hviler i sola og passer på

Trevepsen besøkte også barnehagen andre dagen der

Fornøyd herremann ute på tur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar