mandag 11. august 2014

Den mystiske pakken i fra Sveits!

Onsdag den 6. august fikk jeg tilsendt denne etterlysningen;

Pakke søker mottaker - 29.07.14

Det er kommet en pakke fra Sveits, fra en turgåer som har møtt ei ung kvinne på ca. 20 år på Keiservarden, og ønsker å gi henne noen små suvenirer.
Han skriver at møtet fant sted den 21. juni. Kvinnen hadde med en svart hund. Hun viste ham boken man kan skrive seg i på toppen og fortalte at hun er der oppe ofte, til tider nesten daglig. Hvis du kjenner igjen situasjonen, er det bare å ta kontakt for å få pakken. Den inneholder litt matvarer og en liten plysjhund. 
 
Siden jeg er ganske ofte oppe på Keiservarden, kanskje jeg kunne vite hvem denne unge kvinnen kunne være?!?
Sveits? Allerede her var det som og om noe virket kjent.
Sort hund? Jeg har jo ingen hund, hvem kjenner jeg egentlig med en sort hund?.. eller.. kunne det være Nero? Jeg måtte tilbake i bilder i fra dagene jeg passet Nero, for å sjekke om datoer kunne stemme. Og joda, 21. juni har jeg tatt bilde av meg selv og Nero sammen oppe på Keiservarden.
 
 
Jeg vet ikke om jeg ble mest usikker eller nysgjerrig når jeg innså at jeg kunne være den ukjente mottakeren. Men nå har jeg mottatt denne pakken. Med en plysjhund, kort, brev og noe lefse/småkakelignene greier. Navnet på Nero er nevnt i brevene så da er det nok ganske sikkert at den har kommet rett. Det virker egentlig veldig fjernt i fra meg å ha gjort meg forstått på Engelsk... For det jeg husker var at det var megapinlig å forsøke på det, og at jeg var redd for at det skulle komme flere som fikk hørt meg gjøre det. Men jeg ville jo være hyggelig å svare det jeg kunne på det som denne fyren fra Sveits lurte på. Han har visst reist hjem her i fra med mange gode inntrykk i fra reisen sin her i Norge.


Titt titt! Det er ganske rart at jeg har kommet reisende helt i fra Sveits uten at jeg egentlig visste hvor jeg skulle. I en eske ble jeg sendt avgårde til Bodø, men mottakeren visste hverken avsenderen hvem var eller de som tok meg i mot i esken min. En pakke uten mottaker ble jeg, men etter noen dager med venting så har jeg kommet fram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar