torsdag 18. juli 2013

Torje, høyt savnet!



Et tomrom så stort,
og et voksende savn.
Jeg håper du har det godt
i himmelrikets havn
 

-Ida Johanne Nova, 24 Mars 2013




 Minnene ligger
som en
tørkende ørken

Noen berøres
Som sårbar hud
i mot
brennende sand

De sterke
følelsene
skal herje
som orkaner
og tårene
må få flomme
som etterlengtet regn

Etter stormen
skal det spire
i minnerikt landskap
igjen

- Ida Johanne Nova, 30 Mars 2013

 


Det er vanskelig
å ta farvel.
Men jeg skal gjøre det
likevel.

Tiden med deg
skal jeg som minner
alltid bære.
Men jeg må venne meg til
at du
aldri lenger 

med meg kan være.

Ingen kan gjøre om
på dette triste som har hendt.
Jorden har til himmelen
et av sine beste mennesker sendt.

Nå er det tid
for herren i det høye
å ta vel i mot
en så kjær gutt
som for verden
har lukket sine øyne.
Til å gi deg et vakkert sted
hvor sjela di
nå skal finne fred.

For oss igjen er det tungt.
Dagene er triste,
dagene er grå.
En gutt så omtenksom
og så snill
vil alltid
bli husket på!

Du vil alltid ha din plass
i hjertet mitt,
og jeg bærer deg med
i mine tanker.
Du vil være en del av meg,
så lenge mitt hjerte banker.
 
- Ida Johanne Nova, 5 April 2013 




Skulle ønske
jeg kunne
høre stemmen din
igjen
Se smilet ditt
og møte ditt blikk

Jeg kan
bare ønske

Tenk om
det var mulig
å ta hånden din
i min

Jeg kan
bare minnes

Jeg kan aldri
høre deg si
at du er glad i meg
 igjen

Men jeg kan
huske dine ord

og jeg vil alltid
kunne kjenne
hvor glad jeg ble i deg 

- Ida Johanne Nova, 26 Juni 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar