lørdag 6. juli 2013

Mjønestind (1058 moh)

Fredags kveld så det veldig dårlig ut for DNT-ung`s tur til Mjønestinden på søndag. Med bare en deltaker påmeldt som ønsket å gå lørdag i stede, meldte jeg meg også ganske spontant på denne fellesturen dit nå i dag. Sånn i tilfelle det ikke ble noe av vår tur i morgen. I tilegg til melding om dårlig vær og mye vind. 46 deltakere og to turledere la i vei mot toppen. En fin tur, med snillt terreng, som stekker seg over 8,7km fra Heggmoen og til topps på Mjønestind (Midtitind). Det ble en tåkete ferd opp til toppen, men på tiden der oppe forsvant den slik av vi fikk utsikten og en helt klar ferd ned igjen. I løpet av dagen fikk vi faaaktisk deltakere til søndag, så jeg er klar for en ny tur dit allerede i morgen! 



Lang, lang rekke


Turleder Bjørnar stiller med en hjelpende hånd

Så god utsikt, at jeg tror nesten jeg kan se hvalrosen i Solparken

Nei, det ble ganske tåkete opp til topps


Langs eggen


Straks på toppen

Flott utsikt på toppen, eller hva?



Gruppebilde, 46 på toppen!


Å så forsvant tåka


Utsikt oppover eggen, tatt på tur ned

Midtitind og Yttertind


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar