mandag 14. juli 2014

Oksskolten (1916 moh)

Denne turen hadde jeg egentlig lyst til å ta i fjor, uten at det passet seg. Men i år så lot det seg gjøre.
Jeg var pakket og klar til å reise allerede onsdag, siden jeg la til litt mer i programmet. Men så ble jeg litt forhindret og måtte heller kjøre avsted så snart jeg kunne på torsdag. Fredag var det oppmøte ved Kjennvasshytta (ca 1,5times kjøring i fra Mo) hvor vi skulle bo til søndag. Turen til Oksskolten gikk vi på lørdag. Det ble en stor gruppe og vi fikk et fantastisk vær. Det var en bra tur og en flott topp å bestige, så den kommer jeg til å besøke igjen. Jeg var ikke særlig sliten i kroppen etter turen, men en stund iiinnmari trøtt. John Blund hadde nemlig ikke fått med seg at jeg var reist opp til Kjennvasshytta. Det fikk jeg kjenne på i pausene. Etter turen ble det matservering, (bading og badstu på noen), diplomutlevering og var egentlig ei til overnatting til søndag. Jeg avsluttet turen denne lørdagskvelden og brukte natta på å kjøre hjem til Bodø
Nå har jeg vært på Nord-Norge`s  høyeste fjell, og også gått på isbree som jeg ikke hadde gjort før denne turen =)
Her er bilder i fra turen;
                  
På tur mot breen

Lang lang rekke over breen

Over breesprekk

Okstindbreen




Nesten over

Med breen bak

Noen folk på isbree-kurs

Utsikt over til sverige

Siste 500 høydemetreme mot toppen

På toppen

Tatt av Kristin Osbakk

Kristin, Espen og Anne

Aking nedover

Skrekkblandet(med)fryd

Skikkelig akebakke

Hjemover over breen med toppen som titter litt frem baki

Utenfor hytta lørdags kveld


1 kommentar:

  1. Åh for en fantastisk tur du har hatt!! Så tøff som slenger deg med på slikt!! :D Få oppleve så mye!

    SvarSlett