onsdag 2. juli 2014

K-Nøtte

Torsdag 26. juni ble det et første møte med ekornunge her på Grønnåsen! Denne ukjennte fotografen var ganske skummel for en liten smårolling som akkurat har begynnt å utforske den store verden rundt seg. De andre har blitt så tamme at jeg har jo helt glemmt hvor vanskelig disse akrobatene kan være å fotografere. Men jeg håper på at vi også skal klare å bli kjennt etterhvert =)
Her er litt bilder i fra dagene den siste uka siden første møte. Lille K-Nøtte blir tøffere og tøffere. Akkurat nå så tror jeg det bare er en unge. Om de ikke er spredt til forskjellige steder, eller at det er forskjellige unger jeg ser til forskjellige tider. Har i hvetfall ikke sett fler på samme tid. Meeen så mistenker jeg at det kanskje kan bli enda et kull før denne sommeren takker for seg. Det virker som hele gjengen trives, og mat har de nok av!

Første møte med en liten smårolling

Tryggest oppei treet når det kommer et ukjennt vesen å romsterer rundt.

På tur til jobb fredag - K-Nøtte ligger på en gren å hviler i sommersola.


Pappa ekorn dukker opp.

K-Nøtte henger i treet å spiser


Pappa

Pappaekorn poserer.

Flott herremann

Hei der! - Har du sett damen min?

K-Nøtte får med seg det som skjer på bakken fra treet.


Mamma ekorn viser seg også litt frem.

Mamma poserer fint for fortografen

K-Nøtte i treet - Er ikke jeg veldig veldig søt?

Bortgjemmt i buskene



Jeg blir stadig tøffere og tøffere..

..men det er veldig skummelt å besøke bakken.

Nå besøker jeg bakken selv om fotografen er i nærheten - med en passelig avstand.

Nyskjerrig


Fornøyd med å få servert bringebær til frokost

Ser du på meg?

Bringebærfrokost oppe i treet.

Det er tryggest sitte oppe i treet å spise, for akkurat nå er det nok komme på bakken for å hente den.

Mamma ekorn har ikke noe i mot å vise seg frem

Titt titt. - Mammaekorn

Mamma må også ha frokost

Nøtter på menyen


Mammaekorn

Takk for titten! =)

Det er en sløv oppfølging av bloggen for tiden, og har vært det i lang tid. Motivasjonen har vært fraværende ganske så lenge, men nå skal den tvinges litt frem igjen. Jeg skal ta igjen litt og litt. Turer har det vært ganske mange av, og bilder er her også selv om innsatsen bak kameraet har vært ganske varierende gjennom den siste tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar