tirsdag 21. mai 2013

Gamlingen fyller år.


I dag 21 mai, er det 21 år siden Knerten stabla seg utsødig opp på spinkle føll-bein. 6 av disse årene sine har han hatt her i Bodø sammen med meg.
Som følge av at flere nettsteder tok å publiserte denne saken om at Knerten ble stjålet, så kom den seg hjem til noen av Knerten's tidligere eiere også. Jeg ble kontaktet fordi de lurte på om dette var den samme Knerten. De var kommet frem til en gammel kjenning, ja! Det er snakk om ganske mange år tilbake i tid. Midten av 90 tallet. Det er nok artig for begge parter, fordi jeg har fått vite tilbake i tid og de har fått et slags gjensyn med han gjennom bildene mine. Og å få fortalt om han, og oss i fra meg.
Knerten har jo levd i noen år, så han har jo mange år bak seg med sin egen historie. En historie han selv ikke kan fortelle. Derfor er det veldig intressant å få muligheten til å følge den langt langt bak i tid. I dag har jeg i tillegg mottatt bilder i fra Knerten's yngre år. Så mange takk skal denne familien ha!

Foto: Tidligere eiere

Foto: Tidligere eiere

I en tid som travhest - Foto: Tidligere eiere

Knerten og jeg tok oss en helt rolig kosetur i dag. Vi spaserte bort til Bodøsjøen hvor det ble bading og plasking, beiting av grønnt, godbiter, spising av epler og fotografering! Både før og etter tur med Knerten har jeg vært å vandret mine egne, så her blir det et litt forskjellig utvalg av bilder. Det har vært tur i strålende vær, regnværstur som kameraet ikke fikk blimed på og skikkelig kveldstur.


Smaker det?


Plaske plaske!


Bodøsjøen - På tide med søppeltømming?

Froskeegg




Løpsmarka

Løpsmarka, Skivika og Bratten

Slikt kan man finne på når man spreller rundt helt alene på toppen av Keiservarden!

1 kommentar: