mandag 27. mai 2013

Tverråfjellet (1024moh)

Jeg visste ikke hvor jeg var på tur, men på tur var jeg!
Denne turen var på ingen måte planlagt. Jeg gikk egentlig bare en tur ut med kameraet mitt seint utpå ettermiddagen. Det startet med å utforske elva med sine fosser oppigjennom. 2,3km opp møtte jeg brua ved Tverrånes hvor jeg kunne krysse elva, og også fant en turpostkasse som jeg skreiv meg inn i. Derifra kunne jeg se det jeg trodde var en liten topp, såvidt over tregransa. Oppe på målet, sto jeg slettes ikke på noen topp, men hadde i det minste fått en kjempeutsikt. Der oppe... så godt i gang, så måtte jeg vare fortsette. Det var et lett fjell å følge og finne frem på, selv om jeg ikke hadde aning om hvor jeg befannt meg eller var på vei. Jeg gikk til jeg kom til et høydepunkt og en varde. To enda høyere topper i hver sin retning. Hele dalen jeg kom i fra befant seg laangt langt nede. Solskinn, vindstille og varmt!
På tur ned valgte jeg andre siden av elva i fra brua, så jeg fikk sett enda mer. Tilbake på Beiarstua, måtte jeg nyskjerrig studere kartene for å finne ut hvor jeg hadde vært. Først fikk jeg ingenting til å stemme, for jeg trodde ikke jeg hadde gått så langt at jeg kunne ha tatt turen over 1000 høydemeter.
Besøket ble tislutt lokalisert på Tverråfjellet, eller også kaldt Dælmma.




Jeg møtte ville dyr ingen har sett maken til!




Neeesten like før skyene omfavnet meg også.

Tellingen

Langt langt ned.

Litt nærmere..



Snurretre

Bestemor Piletre ! (Pocahontas)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar