søndag 5. mai 2013

Ut å stjæle hester!

I går ble Knerten innvilget en fridag, mens jeg hadde noen turer rundt for meg selv. Utover ettermiddagen var jeg egentlig ganske sliten og begynnte miste allt av tiltakslyst. En stund angret jeg på at jeg ikke hadde vært i stallen tidlig på dagen, så dette ble plutselig utsatt til i siste liten.
Men da jeg kom i stallen, var der ingen hest å ta seg av. Knerten var sporløst borte. Ikke et ødalgt gjerde, ingen slitte strømtråder eller åpne porter. Politi ble varslet, men ikke fått inn noe tips om hest på rømmen. Knerten var meldt savnet, og det ble leting rundt på grønnåsen. Helt til politiet hadde fått en telefon som ledet oss til løsningen av gåten! Det viste seg at Knerten var stjålet i fra grønnåsen. To jentunger på 11 år hadde vært på Grønnåsen, tatt med seg Knerten og tatt han med seg til Galnåsen!!! Bokstaveligtalt KID-NAPPET!
Selv henta jeg han i Ole Tobias Olsens vei, men har i ettertid fått flere tips og tilogmed bilder som har hjulpet meg å dannet et bilde av hele denne tiden han var borte. Med bare grime og leietau på Knerten og uten hjelm har de leid hverandre rundt på han. De har tilogmed tilbudt andre og hatt andre oppå han. De har vært heldige. Det er et langt stykke de har tatt han med seg, og delvis langs traffikert trefeltsvei! Mye kunne gått galt med både dem, Knerten eller uskyldige omkring. De har egentlig vært heldige med at det tilfeldigvis var Knerten. Det er fortsatt ganske uvirkelig at noen kan være så både så dumme og så frekke at de bare går å stjæler seg en helt fremmed hest. Det er et stort dyr!


Med denne historen, betyr det jo også at Knerten slettes ikke fikk seg en fridag. Han har vært ute på nye eventyr han! Og jeg måtte hente han og gå hjem med han i fra øvre hunstad. En tur som igjen satte sving energinivået, og jeg fikk Anette gira for en kveldstur på Keiservarden. På den tok vi med oss Era og Jack som følge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar